door Nico Slikboer

In de uitnodiging voor de wintertennisdag van Copper op 27 februari 2024 stond: tennissen met een extra laag kleren, handschoenen aan en een muts op is mogelijk. De weergoden hadden het verzoek voor mooi droog weer wel erg letterlijk opgevat. Het was 8 tot 10 graden op de wintertennisdag. Er werden zelfs spelers in een t-shirt gesignaleerd. Kortom heerlijk tennisweer, er werd fanatiek gespeeld door twintig deelnemers.

Aanvankelijk waren vijf banen bezet met dubbelspelers. In de middag bij de vierde speelronde durfden acht deelnemers het aan om na driemaal 45 minuten nog een keer voluit te gaan. De vijf kijkers genoten van het spel en van de oude verhalen in de pauzes tussen de partijen. De lunch was prima en op winterse omstandigheden georganiseerd (erwtensoep met worst).

Een tennisdag van Copper is voor herhaling vatbaar. Eind juni volgt een nieuwe tennisdag. En o ja, het bureau Gevonden Voorwerpen had weer werk. Nadat eerder een vest en later een jack waren achtergebleven, was er nu een spelerspas terug te bezorgen. Gaat lukken voor de volgende tennisdag.

De foto’s in het album zijn van Jan Kroon