door Wim de Rooij

Het was even puzzelen vooraf voor het bestuur. Er was veel meer belangstelling voor het bezoeken van de nieuwsreceptie dan dat er ruimte was. Van der Valk had vanwege nog steeds bestaande coronamaatregelen aangegeven dat 250 bezoekers het maximum waren. Dat betekende dat het bestuur het vervelende besluit moest nemen dat partners deze keer niet welkom waren. Gelukkig was daar in brede kringen alle begrip voor en slechts een enkeling wilde er een punt van maken.

Voorzitter Cees van Dijk gaf in zijn toespraak aan dat het bestuur op zoek gaat naar alternatieven, zodat een volgende keer de partners weer aanwezig kunnen zijn. De voorzitter gaf ook aan dat het goed gaat met de stichting Copper en dat zijn doelstelling, meer dan 1.000 leden, gehaald was. Copper floreert en heeft weer enkele nieuwe activiteiten toegevoegd, zodat iedereen wel aan een activiteit kan meedoen. Ook stond de voorzitter stil bij hen, die het in deze periode financieel wat moeilijk hebben. Hij deed een oproep zich te melden of te melden als men iemand uit zijn of haar omgeving kent. Het bestuur zal dan bekijken welke mogelijkheden ervan hulp zijn.

Ook eenheidschef Fred Westerbeke bezocht de nieuwjaarsreceptie nog zodanig bijtijds dat hij de aanwezigen kon toespreken. De eenheidschef ging in op een tevredenheidspeiling onder de Nederlandse bevolking, waarvan het grootste deel van de politie tevreden is en dat het jammer is dat soms slechts enkele zaken de politie in een kwaad daglicht zet. Meer hierover in de column van Fred Westerbeke in het eerstvolgende magazine van Copper, dat later deze maand verschijnt.

Uiteraard was er tijdens de nieuwjaarsreceptie weer alle gelegenheid om elkaar, voor sommigen na enkele jaren, te ontmoeten. En dat alles onder de uitstekende bediening van Van der Valk.