door Cees van Dijk

Nadat we vorig jaar een uiteenzetting kregen van de dochter van Henk Stroeve over de ontwikkeling van de nieuwe metrolijn naar Hoek van Holland, konden vandaag achttien Copperleden in de praktijk zien hoe de nieuwe Metrolijn er nu uitziet. Er werd verzameld op het station Schiedam en daarna met z'n allen met de metro naar de Hoek. Onderweg een zeer uitgebreide uitleg gehad met name van alle tegenslagen bij de ontwikkeling, maar nu is alles dan toch klaar en na ruim een half uur reizen konden we genieten van het strand. Na een uitleg op en over de laatste halte van deze lijn door naar de strandtent voor een heerlijke kom erwtensoep met spek. Aansluitend via de strandboulevard een stevige wandeling terug naar metrostation HvH-haven en terug naar de Randstad. Met dank aan Henk en zijn dochter voor een geweldige middag. Alle overige foto's zijn te zien op deze website onder het tabblad 'Galerij'.