Donderdag 18 april 2019 was het zover. De bootreis met de Marlina welke lag afgemeerd in de Uilenhaven in Zwijndrecht. Al ruim voor 09.00 uur stond de kade vol met geparkeerde auto’s en derhalve verliep de inscheping vlotjes. Ongeveer 320 Coppers hadden zich ingeschreven voor de tocht naar Gorinchem. Dus deze keer geen geheel volle bak. Het weer was uitstekend en het beloofde een prachtige dag te worden.  Volgens onze voorzitter Dirk van der Zee had het bestuur het mooie weer erbij bedongen! Ook bedankte hij in zijn welkomstwoord Ton  Pollemans en Riet van Sliedregt die de bootreis wederom georganiseerd hadden.

De reis ging via de Oude Maas, De Kil, het Hollandsch Diep en de Nieuwe Merwede richting Gorinchem. En zoals we inmiddels gewend zijn kwamen rond 12.00 uur twee prachtige buffetten met heel veel lekkers naar boven. Na het eten kwam Gorinchem in zicht. Daar was ruim de tijd om de stad te bezoeken. Bijna alle deelnemers gingen van boord om te wandelen of een terrasje te pikken.  Ondanks dat we eerder met Copper Gorinchem aan deden, waren er toch mensen aan boord die voor het eerst in Gorinchem kwamen.

Rond de klok van 17.00 uur waren we terug in Zwijndrecht. Het einde van een mooie dag waar veel oude verhalen werden verteld en de contacten werden verstevigd.

Kijk voor meer foto's op deze website. Met dank voor de makers daarvan.