door Wim de Rooij

Voorzover ons bekend is hebben op 27 april jl. drie leden van Copper een Koninklijke onderscheiding gekregen. Peter Buijs werd in de gemeente Hoekse Waard Ridder in de Orde van Oranje-Nassau en in Sliedrecht was het Wim Muis die Lid in de Orde van Oranje-Nassau werd. Voor beiden was het een complete verrassing en was het uiteindelijk hun eigen verdienste vanwege jaren van vrijwilligerswerk.

Peter was uitgenodigd de uitreiking van een onderscheiding van een collega bestuurslid bij te wonen en nietsvermoedend ging hij met zijn vrouw naar het gemeentehuis om daar uiteindelijk zelf in het zonnetje gezet te worden. Peter werd Ridder in de Orde van Oranje-Nassau vanwege zijn tientallen jaren van inzet in het kerkelijke werk van Westmaas en andere maatschappelijke instanties.

Wim daarentegen was zijn motor aan het pakken voor een BMW-weekeinde in Duitsland en was stellig van plan om dat door te zetten en dis was er enige overredingskracht nodig om hem op het gemeentehuis van Sliedrecht te komen. De mededeling dat hij een ‘lintje’ zou krijgen was voldoende om hem van zijn reisplannen af te houden.  Wim Muis is gedecoreerd vanwege zijn rol als coördinator van de zondagsopenstelling in het verpleeghuis Waerthove en andere humanitaire activiteiten.

In het eerstkomende magazine van Copper meer over de motivatie om deze twee leden van Copper een Koninklijke onderscheiding toe te kennen.